Primer

En primer är en slags bas man grundar med innan man applicerar foundation. Den slätar ut och jämnar till hyn samtidigt som den motverkar glansiga partier och gör att din foundation håller hela dagen. Jag själv blir väldigt lätt glansig i t-zonen och då är en primer i stort sett det enda som kan rädda mig. Jag brukar börja med att rengöra ansiktet (använder cliniques tre stegs rengöring) och sedan väntar jag lite tills min ansiktskräm torkat in och sen grundar jag med primer.

Har nu ett tips till er som inte vill lägga ut så mycket pengar på smink och det är Lumenes primer, den kostar endast 130:- på kicks. Har själv testat den nyligen och tycker att den är kanonbra! Självklart kan den inte jämföras med Smashbox som enligt mig gör underverk men den är helt klart en budgetfavorit :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

tycker också att den är helt okej :)

2010-02-22 @ 16:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0