Överrörlig

Jag har nu gjort ett test som visat att jag lider av överrörlighet. Det innebär kort sagt att jag är ovanligt vig, kan vrida armbågarna och knäna i konstiga vinklar osv. För att inte drabbas av benskörhet i tidig ålder är det tydligen jätteviktigt att sitta och stå rakt och dessutom styrketräna för att få starka muskler. Så nu måste jag ta styrketräningen på allvar och verkligen sätta igång. Jag och Daniel gick iväg och tränade tillsammans igår. Han visade mig olika övningar för ryggen, axlarna och brösten som jag ska göra. Så idag ska jag försöka gå iväg själv och köra ben.

Jag har också beställt en bok som jag fick hem för några dagar sen "styrketräning för henne". Den ger tips och visar olika övningar som är anpassade just för kvinnokroppen. För vi tjejer vill ju inte få stora, biffiga muskler, utan istället slanka, fina muskler. Den är skriven av Elin Sundell, också känd från Gladiatorerna som Amber




Kommentarer
Postat av: sanda

flicka lilla! bryt inte höften bara! bra att du kommit igång med träningen, jag däremot..kommer inte komma igång om inte någon anmäler mig till biggest loser! :) PUSS!

2010-02-23 @ 11:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0